tomPA 2010.09.14. 13:47

Sziasztok!

Nagyonnagyon reg nem irtam a blogomba. Sajnalom, csak minden percem foglalt:S.

Egyszeruen imadom Finnorszagot!:D Fontos tudni, minden finn emberrol, hogy pontosak, elvarjak az öszinteseget, precizek, becsuletesek es szeretik a halat es a krumplit...:D. Mindig mindenhez van krumpli mindenfele formaban. a halrol meg ne is beszeljunk. ez problema volt nekem tegnap, mert az iskola ettermeben halleves volt valami pocsek halla, de gondoltam magamban, nem fogok nemet mondani minden uj dologra, es megkostoltam. csak egy kanallal birtam enni abbol az etelbol..:D. a masik szerintem szörnyu kaja, az valamifele tejbegriz de sÒs es valami gyumolcs lötyit tesznek a tetejere. amikor eloszor meglattam tökre megörultem, hogy jeee en szeretem a tejbegrizt, igy velekedett az osszes cserediak, es mindenki egy kanal utan eltolta maga elöl a kajat. :D DE, MEGKOSTOLTUK!:D.

Az iskolarendszer teljesen mas mint Magyarorszagon. itt nincsenek igazi osztalyok, hanem csak mindenfele orak közul valogathatsz, hogy mit akarsz  tanulni. pl Matek Finn, Biologia, stb. es az ev 6 "jakso"-bol all es minden jakso vegen teszthÈt van. a teszthetunk holnap kezdodik, es nekunk cserediakoknak csak egy angol tesz kotelezo, mert kicsitr nehez lenne finnul a tortenelem vagy a biosz. a teszten kivul kell csinalnunk egy eloadast valaszthato temakbol. en a finn irodalmat es muveszeteket valasztottam.:)

 

Szabadidomben mindig gyakorlok zongorazni, tanulok szavakat, gyakorlok gordeszkazni, vagy nezek valami meset, mert azok finn nyelvuek, mint pl a Mummi:)

 

Mar az elso honapban elinteztem a rendorös dolgokat, mert ugy tartottam, minnel elöbb annal jobb. Furcsa, mert a dominikai srac azt se tudta, hogz be kell menni a rendörsegre. (alapjaba veve neki nem is kellet vna, mert, hogy nem europai, de olasz utlevele van szoval tök nagy kaosz az egesz.)

Elsö szulinapom finnorszagban nagyom mokas volt:) delelött kint voltam az öcsemmel tragyazni a földeken, majd utana kicsit aludtam, majd utana lementem enni, mert hogy hivtak, es minden normalis vt, es egyszercsak elkezdek enekelni a boldog szulinapot-ot finnul:) annyira meghatodtam, es kaptam töluk egy Suomis pulcsit es egy Neger csok nevezetu edesseget, ami annyira nem finom de ehetö:D.

es most itt ulok a suliban es varok a buszra ami hazavisz.:)

 

megprobalok innel elöbb irni ujra.:)

Heippa, Tomi

A bejegyzés trackback címe:

https://finnishexperiences.blog.hu/api/trackback/id/tr32295489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

domokig 2010.09.22. 14:21:07

Én már utazásod előtt felhívtam a figyelmedet arra a kása szerű ételre.... egyébként meg lehet szokni az ízét. Én pl szeretem :)
süti beállítások módosítása